הטעיה, נכלוליות ומה שביניהן

מחקרים עדכניים מצביעים על העובדה לפיה העלאת מחירים של מוצרי טבק ועישון באמצעות מיסוי הינה הדרך האפקטיבית ביותר להפחתת מספר המעשנים.
מכאן ניתן להבין את אסטרטגיית השיווק של יצרניות מוצרי הטבק והעישון, העושות כל שביכולתן כדי להקשות על הרשויות להטיל מס על מוצריהן: פעם הן יוצרות מוצר חדש שלא חלה עליו רגולציה, פעם הן משנות את תמהיל הרכיבים או את גודל האריזות ועוד שלל תכסיסים מתחכמים.
לדוגמה, כאן בישראל שר האוצר ושר הבריאות מסרבים לחתום על צו מתבקש למיסוי הסיגריות האלקטרוניות, ובכך מפקירים את בני הנוער להתנסות והתמכרות למוצרים הקטלניים.
לכתבה בנושא לחצו כאן.
 
הטעיה, נכלוליות ומה שביניהם