הכנסת הנוער למעגל העישון – כך זה פועל – 1 מתוך 2

יצרני מוצרי הטבק והעישון לא בוחלים באמצעים כדי למשוך את בני הנוער לשימוש במוצרים הממכרים והמסוכנים, ובכך להכניס דור נוסף של מכורים לעולם העישון.
להלן 5 טקטיקות פיתוי שבהן הן עושות שימוש:
 
  1. "עמי ותמי". ממש כמו המכשפה באגדה, יצרניות מוצרי הטבק והניקוטין מקדמות סדרת מוצרי עישון בטעמי ממתקים, מתוך כוונה ברורה של פיתוי באמצעות טעמים "מגניבים".
  2. משפיענים. כולם יודעים שבני נוער רואים במפורסמים ומפורסמות דמויות לחיקוי, ואם הם מזדהים כמעשנים, המעריצים יחלו לעשן כדי להיות "כמוהם".
  3. פייק ניוז. בעידן שבו הרשת מלאה באינפורמציה מכל הסוגים, אין להתפלא שיצרניות מוצרי העישון מפיצות "מחקרים" ש"מוכיחים" שעישון סיגריות אלקטרוניות, למשל, צופן בחובו "סיכון מופחת" ביחס לסיגריות מסורתיות. דבר זה לא הוכח מדעית.
  4. "עוף בשקל". כמיטב המסורת, גם יצרניות הטבק מקדמות כל העת מבצעים שמעודדים התנסות מצד בני הנוער. את ההנחה שהעניקו במחיר המבצע הן יגבו בחזרה כשאותם בני נוער יהפכו למעשנים מכורים לשארית חייהם.
  5. מלכודת צרכנים. בפיצוציות, בחנויות הנוחות בתחנת הדלק ועוד – יצרניות מוצרי הטבק והעישון ממקמות את הפרסום ואת מוצריהן המזיקים בנקודות מכירה אסטרטגיות, על פי רוב ליד הקופה, כדי לוודא חשיפה אופטימלית להם.
 
לדיווח המלא לחצו >> https://bit.ly/HEALTH56
המיזם למיגור העישון לוגו לבן

כל העדכונים והחדשות
בנושא מיגור העישון
אצלכם למייל

הירשמו עכשיו