מחקרים מאשרים: הסיגריות האלקטרוניות מזיקות לבריאות האדם

ארגון של רופאים קנדיים מפרסם דוח מעודכן בנוגע לנזקי האידוי

ארגון ה-Physicians for a Smoke Free Canada מפרסם דוח חדש ומקיף, הכולל את תוצאות המחקרים העדכניות ביותר בנושא נזקי הסיגריות האלקטרוניות, שמראות חד-משמעית את מה שההיגיון הבריא הסיק מעצמו: הסיגריות האלקטרוניות גורמות לנזקים קשים.

עד כה ממשלת קנדה וממשלות אחרות התבססו בהמלצותיהן ועמדותיהן על דוח שפורסם ב-2018 על ידי ה-Academy of Science Engineering and Medicine (NASEM) בנושא השלכות הסיגריות האלקטרוניות על בריאות הציבור. המחקר שעליו התבסס הדוח נערך בהוראת מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), והתבסס על ספרות מחקרית שפורסמה לפני ה-31.8.17. כיום, בשנת 2022, ספרות מחקרית זו מהווה רק שליש מהספרות הקיימת בנושא.

הדוח הקנדי החדש, לעומת זאת, מבוסס על המחקרים העדכניים ביותר וכולל את שני השלישים החדשים של גוף המחקר. לדברי הרופאים הקנדיים, מאז פרסום הדוח של ה-NASEM הצטברו נתונים שאינם משאירים מקום לספק בנוגע לנזקים הספציפיים, החמורים וארוכי הטווח שמוצרי האידוי גורמים, ובנוגע לאי-יעילותם כשיטה להפסקת עישון.

על בסיס המחקרים העדכניים ביותר, הרופאים הקנדיים פרסמו 7 מסקנות עיקריות:

  1. הסיגריות האלקטרוניות הגדילו את מספר משתמשי הניקוטין הצעירים במדינות מסוימות.
  2. לבני נוער וצעירים שמשתמשים בסיגריות אלקטרוניות יש סיכוי גבוה יותר לעשן סיגריות רגילות.
  3. שימוש בסיגריות רגילות ובסיגריות אלקטרוניות במקביל הוא נפוץ ומזיק.
  4. סיגריות אלקטרוניות אינן יעילות כאמצעי להפסקת עישון.
  5. סיגריות אלקטרוניות גורמות לנזק למערכות הנשימה והדם.
  6. בניגוד לממשלת קנדה, יש ממשלות שסיפקו הערכות מדעיות עדכניות יותר בנושא סיגריות אלקטרוניות.
  7. המסרים של מערכת הבריאות הקנדית בנוגע לסיגריות האלקטרוניות אינם עדכניים.

 

למרות שהדוח הנוכחי מתמקד בקנדה – מסקנותיו תקפות לכל בני האדם, וחשוב לגורמי ממשל ברחבי העולם לאמצן, למען שמירה על בריאות הציבור. אם פעם תומכי הסיגריות האלקטרוניות יכולים היו להישען (בקושי…) על הטענה שלמרות שהנזקים קצרי הטווח של המוצרים ידועים – אי אפשר להסיק בוודאות על נזקים ארוכי טווח, בשנת 2022 אפילו הטיעון הזה כבר לא מחזיק מים, וגם לא הטענה שסיגריות אלקטרוניות עוזרות לגמילה מעישון. בקיצור, אם מישהו עוד היה זקוק להוכחה מדעית לנזקים – הנה היא. שמרו על ילדיכם.

לסקירה מקיפה על הדוח, לחצו כאן.

ארגון של רופאים קנדיים מפרסם דוח מעודכן בנוגע לנזקי האידוי
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך