מחקר: סיגריות אלקטרוניות מזיקות ללב ולכלי הדם כמו סיגריות רגילות

פעם נוספת מוכחת הסכנה הגדולה שבסיגריות האלקטרוניות

חוקרים שביצעו שני מחקרים, אחד על חולדות ואחד על בני אדם, כדי לגלות איזה חומר בסיגריות ואיזה חומר בסיגריות האלקטרוניות גורם לבעיות בלב ובכלי הדם, גילו דבר מדהים: אין חומר ספציפי שגורם לבעיות האלה. במקום זאת, מה שגורם להן הוא עצם השאיפה עצמה! כלומר, שאיפה של כל חומר, לא משנה מהו, גורמת לגירוי של דרכי הנשימה, שמוביל לליקוי ביכולתם של כלי דם גדולים להיפתח מספיק על מנת להזרים את כמות הדם הנדרשת ללב ולרקמות אחרות.

מלבד זאת, במחקר שנערך על חולדות החוקרים מצאו שאין צורך בניקוטין (החומר הממכר המצוי במוצרי עישון ואידוי) על מנת לפגוע בתפקוד כלי הדם, אבל רמות גבוהות יותר של ניקוטין כן נקשרו לירידה ביכולת כלי הדם להתרחב.

במחקר שנערך על בני אדם, החוקרים מצאו שאידוי ממושך של סיגריות אלקטרוניות ועישון ממושך של סיגריות טבק רגילות גורמים לשינויים בדם שמשפיעים על יכולת ההתרחבות של כלי הדם – אבל בדרכים שונות. ובכל זאת, התוצאה המתקבלת היא אותה תוצאה: פגיעה בפעילותם התקינה של כלי הדם. עוד נמצא ששימוש בסיגריות אלקטרוניות מגביר את פוטנציאל הדליפה של חומרים מכלי הדם, ושגם שימוש בסיגריות אלקטרוניות וגם שימוש בסיגריות רגילות מגבירים את הסיכון להתקף לב ולבעיות בכלי הדם, ביחס לאנשים שלא מעשנים ולא מאדים.

בשורה התחתונה, החוקרים הסיקו שלשימוש בסיגריות אלקטרוניות עשויות להיות אותן השפעות על הלב ועל כלי הדם בדיוק כמו לסיגריות רגילות, אבל הם גם מצאו שאידוי גורם להשפעות שליליות נוספות, שלא נגרמות מעישון, ולהפך – שעישון גורם להשפעות שליליות שאין לאידוי. מכאן נובע ששימוש בשני המוצרים על ידי אותו אדם הוא האופציה הגרועה ביותר עבור בריאות כלי הדם.

שוב ושוב, מחקרים מוכיחים שהטענות של תעשיית הטבק והעישון שלסיגריות אלקטרוניות יש ״נזק מופחת״ הן שגויות מן היסוד, מטעות את הציבור ומסכנות את בריאותו, ובעיקר את בריאות הנוער. ואם מישהו עוד שאל את עצמו אם החוקים החלים על שיווק ושימוש בסיגריות אלקטרוניות צריכים להיות מתונים יותר מאלה החלים על סיגריות רגילות, המדע נותן לכך תשובה חד-משמעית: לא.

לדיווח המלא לחצו כאן.

 

המיזם למיגור העישון מחקר סיגריות אלקטרוניות מזיקות ללב ולכלי הדם כמו סיגריות רגילות
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך