עישון וקורונה: חברות הטבק שמות גז

שירה כסלו, מנכ״לית המיזם למיגור העישון, בטור דעה על פייק ניוז, לובינג ומיתוג מטעה

את משבר הקורונה, במהלכו השתוללה, ועודנה משתוללת, מחלה קשה הפוגעת, בין היתר, בריאות וביכולת לנשום, ניצלו חברות הטבק באופן הציני ביותר האפשרי, באמצעות פעילויות שונות שביצעו ברחבי העולם.

הן הפיצו פייק ניוז, למשל שני מחקרים שבהם נרמז שעישון וצריכת ניקוטין עשויים להגן מפני הידבקות בקורונה. מחקרים עדכניים סותרים זאת לחלוטין, תומכים בהיגיון הבריא (תרתי משמע) ומראים שהעישון מגביר את הסיכון לתחלואה בקורונה ולתמותה מהמחלה. אגב, המחקרים שהופצו על ידי חברות הטבק נכתבו על ידי מומחים שקיבלו בעבר מימון מתעשיית הטבק, אך כמובן שהדבר לא צוין בגילוי נאות…

הן יצרו לובינג מפוקפק והצליחו להביא לסיווג מוצרי העישון כמוצרים חיוניים למכירה ולאספקה (כן, כמו חלב ולחם…). בכך הוחרגו מוצרי העישון מהגבלות המסחר והתנועה שקבעה הממשלה.

הן ניסו למתג את עצמן כחברות המשתתפות במאמץ למיגור הקורונה, באמצעות תרומות של אלכוג׳ל וציוד הגנה לצוותים רפואיים, רכישת מכונות הנשמה ואפילו ניסיון לפתח חיסון לקורונה המבוסס על… עלי טבק. מישהו אמר ״צביעות״…?

חברות הטבק והעישון אינן בוחלות באף אמצעי על מנת לגרום להתמכרות הנוער, כשהן מנצלות אסון עולמי באופן שאין אבסורדי ממנו. מה ניתן לעשות? בראש ובראשונה להיות מודעים לכך ולפתח עין ביקורתית כאשר מדובר במהלכים של חברות הטבק.

בטור אישי באתר ״המקום הכי חם בגיהינום״ שירה כסלו, מנכ״לית המיזם למיגור העישון, מעלה הצעה מקורית לאופן בו ניתן להשתמש באסטרטגיית חברות הטבק בקורונה על מנת להציב בפניהן קושי להפיץ את מוצריהן לבני נוער גם לאחר מיגור המגפה.

לקריאת הטור המלא לחצו כאן.

עישון וקורונה חברות הטבק שמות גז - המיזם למיגור העישון

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך