שיהיה ברור: הניקוטין גם ממכר וגם מעלה את הסיכון לחלות בסרטן

בניגוד לטענות חברות העישון, מחקרים מדעיים קושרים בין ניקוטין לסרטן

אחת מאסטרטגיות השיבוש בהן נוקטות חברות הטבק והעישון היא להפיץ מידע כוזב על המוצרים שהן מייצרות ומשווקות. בין היתר, הן גורסות שאין ביסוס מחקרי לנזקי העישון, וטוענות ל״נזק מופחת״ במקרה של הסיגריות האלקטרוניות. אלא שטענות אלה חסרות בסיס, ויותר מכך – מחקרים מדעיים מראים בדיוק את ההפך הגמור.

בתוך כל האינפורמציה השקרית והמסולפת שמקדמת התעשייה, אחת הטענות השכיחות היא שאין קשר בין ניקוטין לסרטן. למרות שאת העובדה הידועה לכל שהניקוטין ממכר כבר אין ביכולתה של התעשייה להסתיר, העובדה שחשיפה לניקוטין קשורה לעלייה בסיכון לסרטן אינה ידועה לכל הציבור.

בפועל, מחקרים מדעיים מתוקפים מראים שהניקוטין עצמו, ולא רק חומרים אחרים המצויים בסיגריות ובמוצרי עישון נוספים, מגדיל את הסיכון לפתח סרטן או למות ממנו.

בעוד שחיפוש ב-Google מניב תוצאות שכוללות אמירות כמו ״ניקוטין אינו גורם לסרטן״ ו-״4 מכל 10 מעשנים סבורים בטעות שניקוטין גורם לסרטן״, האתרים בהם הם מצויים אינם מהווים מקורות מידע אמינים.

במקביל, חיפוש ב-Google אחר מחקרים רפואיים שמפורסמים בכתבי עת מובילים בעולמות הבריאות מעלה תמונה אחרת לחלוטין, למשל הוכחות מדעיות לכך ש״ניקוטין, אלקלואיד פסיכואקטיבי המצוי בטבק, נקשר להתפתחות סרטן קיבתי״ או ״ניקוטין תורם לפתוגנזה של מגוון רחב של סוגי סרטן, כולל סרטן השד״.

ומה בנוגע לסיגריות אלקטרוניות? שימו לב להוכחה המדעית הבאה, הלקוחה מתוך מחקר בנושא שכיחות סרטן בקרב משתמשי סיגריות אלקטרוניות: ״למשתמשי סיגריות אלקטרוניות יש סיכון גבוה פי 2.2 לחלות בסרטן ביחס ללא-מעשנים״.

מול ניסיונות תעשיית הטבק והעישון לשבש את ניסיונות בלימת מגפת העישון, החוכמה היא לאתר את מקורות המידע המהימנים והמבוססים מחקרית. הניקוטין אינו ״רק״ ממכר, אלא גם תורם להתפתחות סרטן.

להוכחות מדעיות נוספות מתוך מחקרים מדעיים עדכניים שקושרים בין ניקוטין לתחלואה בסרטן לחצו כאן.

 

בניגוד לטענות חברות העישון, מחקרים מדעיים קושרים בין ניקוטין לסרטן
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך