10 טקטיקות של תעשיית הטבק שנועדו להביא להתמכרות ילדינו

איגוד הריאות האמריקאי מרכז טקטיקות שסופן התמכרות, מחלות ומוות

כל מבוגר מעשן שמת בטרם עת הוא לקוח אחד פחות לתעשיית הטבק. לכן, תעשיית הטבק ממשיכה להתקיים כל עוד היא מצליחה להחליף צרכנים מתים בצרכנים חדשים, או במילים אחרות – בילדים ונוער שמתחילים לעשן במקומם. מכיוון שעצם קיומה של התעשייה מבוסס על צורך זה, היא תשתמש בכל דרך שביכולתה כדי לגרור את ילדיכם אל עולם העישון – גורם המוות הניתן למניעה המוביל בישראל, כמו גם בארצות הברית.

הנה כמה מהדרכים שבאמצעותן התעשייה מסייעת לילדים ולבני נוער למעוד אל תוך חיים של התמכרות, חולי ומוות בטרם עת:

  1. מוצרים בטעמי ממתקים ופירות.
  2. הצגה, לכאורה, של תמיכת סלבריטאים בעישון.
  3. טענות בריאותיות שגויות (״נזק מופחת״, כביכול, הנגרם על ידי מוצרים חדשניים).
  4. הצגת העישון כמשחק.
  5. קנה אחד – קבל אחד במתנה (אסור במדינת ישראל על פי חוק).
  6. שילוב פרסומות במגזינים פופולריים לבני נוער וצעירים (אסור במדינת ישראל על פי חוק).
  7. הצגת תופעת העישון והמוצרים עצמם בטלוויזיה ובקולנוע, כולל בסרטים מצוירים לילדים.
  8. שימוש בדמויות מצוירות, כמו ג׳ו הגמל, שהוא הנפשה מושכת של הסמל המופיע על חפיסות הסיגריות של המותג Camel.
  9. מבצעים וקידומי מכירות בחנויות (אסור במדינת ישראל על פי חוק).
  10. התייחסות אל צעירים כאל ״מעשנים מחליפים״ (מתוך ידיעה שמוצרי התעשייה הורגים את לקוחותיה הנוכחיים).

לא תמיד הטקטיקות הללו, שרוכזו ברשימה על ידי איגוד הריאות האמריקאי, גלויות וניתנות להבחנה בנקל – לעתים הן מעודנות, עוברות ״מתחת לרדאר״ או שותלות כמסרים סמויים. ככל שתהיו מודעים אליהן ותיטיבו לגלות אותן, כך תוכלו להגן על ילדיכם בצורה אפקטיבית יותר מפני סכנת החיים האורבת להם בכל פינה בדמותם של מוצרי טבק ועישון פופולריים, ואף ״תמימים למראה״.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן.

איגוד הריאות האמריקאי מרכז טקטיקות שסופן התמכרות, מחלות ומוות
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך