צו הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק (שינוי נוסחי אזהרה), תשס"ג–2002 קובע את אופן ניסוח, עיצוב ומיקום האזהרות הבריאותיות על פרסומות ואריזות של מוצרי טבק, בהתאם לחוק הגבלת הפרסומת למוצרי טבק לעישון, תשמ"ג–1983.
הצו מחייב:
- הצגת נוסחי אזהרה ברוטציה קבועה על גבי אריזות של מוצרי טבק, באופן שיבטיח הופעה שווה של כל נוסח על לפחות 6.33% מהחפיסות.
- סימון אריזה חיצונית (המכילה כמה אריזות פנימיות) באזהרה אחידה: "העישון הורג".
- שינוי בגופן וגודל האזהרה כך שתופיע באותיות גופן "חיים שמן" למילה "אזהרה" ו"חיים צר" לשאר הטקסט, על שטח של לפחות 5% מהפרסומת או 30% מכל צד עיקרי של האריזה.
- הדפסת האזהרות באותיות שחורות על רקע לבן, עם מסגרת שחורה, ובשני צדיה העיקריים של האריזה – בעברית בחזית ובערבית בצד האחורי.
- אפשרות לשימוש בגווני אדום חלופיים (בכפוף לאישור המנהל).
- ייחוס האזהרה כהתחייבות חוקית בלבד, במקרים שאין בה את המילים "משרד הבריאות".
הצו נכנס לתוקפו 45 ימים מיום פרסומו. יבואנים ויצרנים מחויבים לדווח למשרד הבריאות על כל מותג לצורך קביעת נוסח האזהרה הראשון שיוחלף בהתאם להוראות הצו.