הכנסת הנוער למעגל העישון – כך זה פועל – 2 מתוך 2

יצרני מוצרי הטבק והעישון לא בוחלים באמצעים כדי למשוך את בני הנוער לשימוש במוצרים הממכרים והמסוכנים, ובכך להכניס דור נוסף של מכורים לעולם העישון.
להלן 5 טקטיקות פיתוי נוספות שבהן הן עושות שימוש:
 
  1. עם ובלי פילטר. משחר ימי תעשיית הטבק ומוצרי העישון, היצרניות קידמו מוצרים "מופחתי סיכון". פעם זה היה סיגריות "light", פעם עם "פילטר", וכיום אלו הסיגריות האלקטרוניות "נטולות" הטבק. אלא שככל שהמעשנים ב-50 השנים האחרונות בחרו לעבור לכל אותם מוצרים "מופחתי סיכון", הסיכון למוות כתוצאה מעישון נסק כלפי מעלה.
  2. זה רק משחק. בטקטיקה הזו היצרניות עוטפות את המוצרים הקטלניים כחלק ממשחק. "קונים חפיסה ומשתתפים בהגרלה". אלא שעל כל זוכה בפרס יש מאות אלפי אם לא יותר "זוכים" בחיים של התמכרות ותחלואה.
  3. מיקום. כל עוד החוק מאפשר פרסום מוצרי עישון בעיתונות מודפסת, היצרניות ינצלו זאת לפרסום במדורים שבהם בני הנוער נמצאים כגון מדורי הספורט, האופנה והתרבות. כידוע, יותר חשיפה לפרסום של המוצרים מגדילה את הסיכוי להתנסות והתמכרות.
  4. ילדים הם ברכה. אם ילדים אוהבים סרטים מצוירים, אז גם יצרניות הטבק. כך לאורך ההיסטוריה הן יצרו דמויות מצוירות בתור פרזנטורים של מוצרי העישון הקטלניים. ממש כמו שסרטוני פופאיי נועדו לקדם צריכת תרד, אלא שפה מדובר במוצרים מזיקים לבריאות.
  5. ילדים הם ברכה. לצד האמור בסעיף 4, היצרניות לאורך ההיסטוריה דאגו לשתול את המוצרים הקטלניים כתוכן שיווקי בסדרות ילדים פופולריות, למשל משפחת קדמוני ובכך לשדר לילדים כי מדובר במוצר נורמטיבי וחיובי. במקרה הזה מדובר במצב שכבר הוגבל בחוק במידה וקיימת הוכחה לפרסום ממומן.
 
לדיווח המלא לחצו> https://bit.ly/HEALTH56