המטרה: בני הנוער

גם בעידן הקורונה והפוסט קורונה, אסטרטגיית השיווק והמכירה של חברות הטבק ומוצרי העישון ממשיכה לסמן את בני הנוער בתור קהל היעד.
ואכן, מחקר חדש שבוצע בישראל בנושא מוצרי טבק בחימום מצביע על נתונים מדאיגים שנאספו במהלך השנה החולפת, לפיהם ב-1 מכל 4 נקודות מכירה נמצא כי המוצרים הקטלניים מוקמו בסמוך למוצרים המיועדים לילדים.

70% מנקודות המכירה מוקמו בסמוך לבתי ספר, ומתוכן 40% (!) בקרבת בתי ספר יסודיים. עם זאת, השפעת החוק לאיסור פרסום והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון נותנת אותותיה בכך, שככל הנראה את מיקומן של נקודות המכירה הפיזיות ילכו ויתפסו נקודות מכירה ברחבי הרשת, תוך ניצול מתחכם ומתוחכם גם יחד של לשון החוק.

לעיון בנתוני המחקר הישראלי, אשר נכתב על ידי ד"ר יעל בר זאב ופרופ' חגי לוין, לחצו כאן.

 
המטרה בני הנוער מיגור פיתוי