אסטרטגיות חברות הטבק בזמן הקורונה

שירה כסלו, מנכ״לית המיזם למיגור העישון, בטור דעה על פייק ניוז, לובינג ומיתוג מטעה

חברות הטבק, המניפולטיביות גם בימים כתיקונם, הגדילו לעשות בתקופת הקורונה ולא בחלו בניצול המשבר לשיווק אגרסיבי. בין היתר, הן פעלו בשיטות הבאות:

  1. הפצת פייק ניוז (ידיעות כוזבות), למשל על ידי שיתוף שני מחקרים אשר רמזו לכך שעישון וצריכת ניקוטין עשויים להגן מפני הידבקות בקורונה, זאת בניגוד גמור לממצאי מחקרים עדכניים, מהם עולה כי העישון מגביר את הסיכון לתחלואה בקורונה ולתמותה מהמחלה. האם במקרה שכחו חברות הטבק לציין בגילוי נאות שעל המחקרים שהופצו על ידיהן חתומים מומחים שקיבלו בעבר מימון מתעשיית הטבק…?
  2. פעולות ליצירת לובינג מפוקפק, המסווג את מוצרי העישון כמוצרים חיוניים למכירה ולאספקה, זאת על מנת להחריג את המוצרים ביחס להגבלות המסחר והתנועה שנקבעו במגפה.
  3. ניסיון חברות הטבק למתג עצמן ככאלה הלוקחות חלק במאמץ המלחמתי נגד הקורונה, באמצעות תרומות של אלכוג׳ל וציוד הגנה לצוותים רפואיים, רכישת מכונות הנשמה ואפילו ניסיון לפתח חיסון לקורונה המבוסס על… עלי טבק.


בטור אישי באתר ״המקום הכי חם בגיהינום״ שירה כסלו, מנכ״לית המיזם למיגור העישון, מעלה הצעה מקורית לאופן בו ניתן להשתמש באסטרטגיית חברות הטבק בקורונה על מנת להציב בפניהן קושי להפיץ את מוצריהן לבני נוער גם לאחר מיגור המגפה.

לקריאת הטור המלא לחצו כאן.

 

המיזם למיגור העישון - אסטרטגיות חברות הטבק בזמן הקורונה

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך