מדריך ויזואלי: אטלס הטבק העולמי – מהדורה שביעית

איפה עומדות מדינות העולם ביחס למדדי טבק ועישון שונים?

איפה יש יותר נוער מעשן – בלבנון או בספרד? איפה יותר בני נוער משתמשים בסיגריות אלקטרוניות – בארצות הברית או בפולין? ומהו מקומה של ישראל ביחס למדדי טבק ועישון שונים?

אטלס הטבק העולמי הוא פרויקט ויזואלי אינפורמטיבי מאוד, המרכז נתונים הקשורים לעישון ולתעשיית הטבק ביחס למדינות שונות. בין המדדים ותחומי הפעילות הנלקחים בחשבון במהדורה השביעית והאחרונה עד כה של האטלס מצויים מגדר, גידול טבק, שיווק, מוצרים, מכירות, שכיחות בקרב מבוגרים ובני נוער, סיגריות אלקטרוניות, השפעות בריאותיות ועוד.

מלבד זאת, האטלס כולל חלק נוסף, המתייחס למאמצים, לכלים ולאסטרטגיות שתכליתם מאבק במגפת הטבק והעישון – מיסוי, שיווק נגד, קמפיינים בתקשורת, גמילה מעישון ועוד.

בנימה חיובית, האטלס מצביע על כך כי לראשונה תועדה ירידה באחוז המעשנים ברחבי העולם, מ-22.6% ב-2017 ל-19.6% ב-2019, המיוחסת למאמצים לפיקוח על הטבק בדרגים ובמגזרים שונים, לרבות השפעתה של אמנת ה-FCTC לפיקוח על הטבק. בנימה פסימית, מצוינת העובדה שעדיין יש יותר ממיליארד מעשנים ברחבי העולם, וכי דווקא בקרב בני נוער שיעורי העישון נמצאים במגמת עלייה.

מטרת האטלס היא לספק נתונים באופן בהיר ואטרקטיבי, להוות כלי להשגת מטרותיו של המאבק במגפת העישון ולהניע את קוראי האטלס לפעולה.

לאטלס הטבק העולמי לחצו כאן

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך