ארגון ה-GGTC מפרסם כלי יישומי חדש להתמודדות עם התערבות חברות הטבק

נתונים וכלים ליישום סעיף 5.3 של ה-FCTC ברמה המדינתית והגלובלית

בנובמבר 2021 פרסם ה-Global Center for Good Governance in Tobacco Control (GGTC) את הגרסה השלישית של המדריך ליישום סעיף 5.3 באמנת ה-FCTC של ארגון הבריאות העולמי (WHO), המתמקד בהגנה על מדיניות בריאות ציבורית לצמצום העישון מפני אינטרסים כלכליים ואחרים של תעשיית הטבק והניקוטין. ה-GGTC הוא גוף המרכז את המדד הבינלאומי של התערבות תעשיית הטבק והניקוטין בפעילות הממשל ומהווה מרכז ידע עולמי בכל הנוגע ליישום סעיף 5.3 באמנת המסגרת למאבק בעישון.

המדריך החדש כולל שני חלקים עיקריים:

  • סיכום של יישום סעיף 5.3 במדינות שונות ברחבי העולם בין השנים 2018-2021, לצד הפניית זרקור לחקר מקרה בחמש מדינות: הפיליפינים, תאילנד, צרפת, אוגנדה ואוסטרליה.
  • מדריך ליישום סעיף 5.3 ברמה הגלובלית והאזורית.

 

הדוח כולל גם 8 פעילויות מומלצות לקידום יישומו של סעיף 5.3 של ה-FCTC:

  1. העלאת המודעות לנזקי מוצרי הטבק והעישון, להיותם ממכרים ולהתערבות תעשיית הטבק בקביעת מדיניות הממשל.
  2. מיסוד אמצעים להגבלת אינטראקציות עם תעשיית הטבק והניקוטין ולהבטחת שקיפותן.
  3. דחיית שותפויות והסכמים שאינם מחייבים או שאינם ניתנים לאכיפה עם גורמים בתעשיית הטבק.
  4. הימנעות מניגוד אינטרסים של נציגי ועובדי ממשל.
  5. דרישת שקיפות ובהירות ביחס למידע המסופק על ידי תעשיית הטבק והניקוטין.
  6. התנגדות לנורמליזציה של פעילויות שיש בהן משום ״אחריות חברתית״ הממומנות על ידי תעשיית הטבק והניקוטין, וניסיון לווסת אותן.
  7. הימנעות ממתן יחס מועדף לתעשיית הטבק והניקוטין.
  8. התייחסות לגופי תעשיית הטבק שבבעלות מדינתית כמו לכל גוף אחד בתעשייה.

 

בשל ניסיונותיה המניפולטיביים והבלתי-נלאים של תעשיית הטבק והניקוטין להתערב בקביעת מדיניות שתשחק לטובתה, יישום סעיף 5.3 של ה-FCTC ברמה המדינתית, האזורית והגלובלית הוא רכיב קריטי בהצלחת המאבק בעישון. דוח זה נותן תמונה כללית של המצב בעולם, לצד כלים פרקטיים ליישום.

 

לקריאת הדוח המלא לחצו כאן.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך